1995 – כמה מלים על ספוילרים

ספוילר: מקלקל, הורס (ע"פ ויקיפדיה). האקדמיה העברית ללשון הציעה לקרוא לספוילר, קלקלן.
אני מודה: פרסמתי ספוילרים. יש אנשים שלא סולחים על כך, עד היום. יש שזוכרים לי כל ספוילר וכועסים, כאילו זה היה רק אתמול.
וזה היה אתמול, במובן הרחב כמובן. אתמול, ב-1995 , לדוגמה.
בין החבלים - 1995

אני רוצה להאמין שלא פרסמתי ספוילרים רבים. אני בטוח שהפסקתי לפרסם ספוילרים בכלל ב"בין החבלים", כשפתחתי את אתר "הזירה" (btr.newsnet.co.il , שכבר איננו שנים רבות, כשהשרת הלך בדרך כל שרת, לגן עדן – או גיהנום – של האינטרנט), ושם הכנסתי חדשות טריות, פריוויו של קרבות בטלוויזיה ופה ושם, אבל עם אזהרה מראש, גם ספוילרים.
אז למה בכל זאת פרסמתי כמה ספוילרים ב"בין החבלים" בפנאי פלוס? כשאני חושב על זה, נראה שהתשובה נמצאת במה שכתבתי בפסקה הראשונה במדור: "נכון לרגע כתיבת המדור הזה טרם שובצה התחרות החשובה (רויאל ראמבל), בלוח המשדרים של ערוץ הספורט". אני מניח שחשבתי – ואתם יכולים להתווכח אתי על כך – שלא בסדר שהמעריצים צריכים לחכות זמן רב עד שיזכו לצפות בתחרות חשובה (או בכלל), ועדיף שיידעו מה ואיך קרה, תוך פרק זמן סביר. במאמר מוסגר: אנחנו מדברים על התקופה שבה האינטרנט היה, אם בכלל, דבר נדיר. כיום, כשהרשת גדולה ומהירה, לא הייתי מעלה בדעתי לכתוב ספוילר. חוץ מזה שבטוח שמישהו אחר היה מקדים אותי…
אז הסברתי, ואני מקווה שהבנתם, ואם מישהו עדיין כועס על מה שקרה לפני 18 שנה, אז הנה, אני מתנצל ומבטיח: נו מור ספוילרס.
נ.ב: בכל זאת, בחרתי למדור ההוא צילום של ג'ף ג'ארט, שאמנם זכה באליפות הבין יבשתית, ולא של שון מייקלס, שניצח בראמבל, מתוך הבנה שפרסום תמונה של מייקלס בצמוד לספוילר, עלולה להיות קצת יותר מדי למעריצים (והרבה מעריצות), של ה"הארטברייק קיד".

כתיבת תגובה

